A

A Place To Express
FREEDOM
Wednesday 27 November 2013 | 19:12 | 0comments
Assalamualaikum. Selamat pagi. Good morning. Dah agak lame kot jari ni tak menari. Bila tengok post aku yg last, july. And now, aku kembali. Kikiki. Memang FREEDOM tu jelas menunjukkan yg aku tengah free sekarang. Nothing to do. Nobody to talk. Memang best bila spm was over. Tapi dalam masa yang sama aku akan rindu nak naik turun tangga sekolah, bawak beg sekolah, sarung baju sekolah warna purple, pegang duit sendiri, tengok muka cikgu, dengar gossip kengkawan pasal Love You Mr. Arrogant, Playboy itu Suami Aku, Akademi Fantasia, and yang sama waktu dengannya, rindu nak makan nasi putih+ayam goreng+sambal bubuh lebih, dajal kan kawan, renyuk2 kertas buh dalam kasut biar die ingat katak, ketawa sampai senak perut time belajar bio pastu gelabah bila kene jawab soalan, rindu nak lepak sesama dalam library sebab library tu kitorang yang punye, rindu nak pergi luar dari negeri Johor naik moto dengan geng purple semata-mata nak minum coolblog cendol special, rindu kan kelas kitorang, rindukan moment bila kawan aku merajuk sebab aku malas nak wat experiment kimia, and yang paling penting rindu nak makan kakyong masak. Dan kalau nak cerita semua memang tak abes. Dari kecil kot kita kenal and sekarang dah abes sekolah pon.. Kalau citer sorang2 macam mana boleh kenal memang panjang citenye. Semua aku x expect. Dan yang paling x expect bila aku kenal dari kecik pastu rapat giler tetibe jadi kekok pulak tegur. Dari situlah aku tawu yang Friendship ni tak semestinya kekal kalau kita tak jaga dgn baik and orang yang kita HATE tu pulak tak semestinya akan kita HATE selamanya.

 Aku rasa ni dah macam entri pasal friendship pulak. So, back to freedom. Aku rasa sesuatu pulak bila tak bukak buku malam2. Rasa macam x lengkap padahal dulu takde maknanya nak bukak buku study. Sekarang ni aku tengah tunggu nak masuk plkn. Dapat plkn ni aku biasa2 jek. Xdela sampai stress macam orang lain. Hehehe. Kadang2 rasa tak sabar nak dapat kengkawan baru. 

citer pasal makan pulak, memang aku bebas nak makan apa sekarang. Kuikui. Maggi, jeruk, asam, msg segalanya lah..dulu waktu sebelum spm aku menahan jek nak makan semua ni even kfc pon aku tak masuk. Tapi bende ni bermula dari exam mid year la. Sebab time tu baru sedar..So, lepas ni aku nak lepas gian. Haha. Aku dengar kengkawan aku nak lepas gian tengok Korea. Aku pulak nak lepas gian baca novel sebab jiwa aku tak berapa nak kpoppers sangat. Aku rasa macam nak g umah ika esok amek novel.

Paling penting aku rindu nak lepak umah Ika pastu wat muka tak malu makan nasi kat umah die. Best woo bila ujan2 camni g umah die makan nasi lauk ikan masak pedas yang solehah masak.

Semoga kitorang kekal bersahabat selamanya. Ya Allah. Kau berikanlah kami 9A+ dalam peperiksaan SPM. Amin.

Older Post | Newer Post
About Me
Hai. Assalamualaikum. One of your caked face who expect for something but she ended up get for nothing.



Jom Sembang

Follow di TWITTER